CHICAGO

Kom hem igårnatt vid typ halv 2 efter att ha spenderat helgen i den UNDERBARA staden Chicago. Jag var som sagt på en weekend course där som hette "USA and Chicago in a Nutshell", och jag har haft det såååå roligt!! Om man bortser från att flyget hem var nästan 3h försenat så har helgen i princip varit oklanderlig!

FREDAG
Väckarklockan ställdes på 5.15 och flyget gick 9.40. Som den extrema tidsoptimist jag är så blev det givetvis stressigt, och jag kom till tågstationen samma minut som tåget skulle gå haha. Tog löpet och när jag väl kom in så bad jag till gudarna att det inte skulle finnas en biljettkontrollant med på den turen (vilket lyckligtvis det inte gjorde). Hoppade av tåget och skulle senare ta en buss till flygplatsen. Var även lite stressigt på flygplatsen, men när jag kom till min gate behövde jag vänta i typ 20 sekunder innan de sa att vi kunde boarda. Det är en positiv sak man får ut genom att vara tidsoptimist, att man slipper vänta så länge haha.

Kom till Chicago runt 1, mötte upp min colombiska rumskamrat vid hotellet och sedan gick vi mot skolan. Blev indelade i våra grupper och sen sattes det igång. Vi var fem svenskar i min grupp, och vi skulle göra en Sverigepresentation tillsammans för de andra eleverna. Det slutade med att vi hoppade runt och sjöng små grodorna... Vad de tror om det svenska folket efter det lämnar jag osagt.

LÖRDAG
Började vid 8.30 och höll på fram till 19.30. Började med frukost på hotellet och blev sedan till en väldigt stressig morgon där jag fick ta ytterligare ett löp. Idag pratades det om amerikansk historia och politik, och även mer ingående om just Chicago. Det roligaste med dagen var dock när vi hade photo challenge. Vi skulle springa runt i Chicago och ta foton på våra "uppdrag". Väldigt skoj! Vi var fyra svenskar och två finskor på vårt lag, och VI KÖTTADE SÖNDER MOTSTÅNDET FÖR VI VANN VARSITT GIFTCARD PÅ STARBUCKS.

ABC-news!!

Bröllopsfoton!!

Efteråt gick vi och åt Deep Dish Pizza, som är typiskt Chicago. SÅ GOTT.

Gick sedan tillbaka till hotellet. Tydligen så hade de en sorts musik konferens där samma helg, så man kunde höra liveband spela en våning upp. Jag och Sofia (rumskompis) stod och sneglade på trappan upp och funderade på ifall vi skulle gå upp och lyssna. Sen kom en amerikansk snubbe och sa att det bara var att gå in, låtsas som att vi hörde hemma där och sen bara njuta. Sagt och gjort, så då fick en liten konsert som bonus på kvällen! Stannade dock bara där två låtar för vi var rent ut sagt förjävligt trötta.

SÖNDAG
Började vid 9, så jag och min rumskamrat bestämde oss för att checka ut tidigt, turista lite mer och sen köpa med oss frukost att äta på skolan. Idag var det dags att besöka John Hancock Tower! Tror vi var uppe på 94e våningen, och det var så fantastisk utsikt över hela Chicago!

Haha, här kunde man betala 7 dollar för att ställa sig i ett bås som sedan lutades framåt så man såg ner på staden med bara en glasruta under sig., vilket jag och Kaisa gjorde... Jag skrek.

John Hancock Tower!

I och med att jag hade ett flyg att passa så fick jag gå lite tidigare. Mitt plan skulle gå 5.45 och även här blev det lite stressat haha, och om allt hade gått som det skulle så hade jag inte behövt vänta längre än fem minuter på att boarda denna gången heller. Men lika mycket flyt hade jag inte denna gången, utan vi kom iväg cirka 2,5h senare än planerat... Vilket ledde till att jag kom hem mitt i natten. Och idag började jag jobba vid 6.30, så fick cirka 4h sömn, yay!

Men jag är SÅ glad och nöjd med den här helgen. Har skrattat så mycket och fått se och uppleva så häftiga saker! Älskar Chicago nu och skulle verkligen vilja åka tillbaka dit någon mer gång! ABSOLUT värt att åka till den här otroligt fina staden. Nu ska jag gå och lägga mig för mina ögon håller på att gå i kors.

Ha det så bra!!

PS, jag instagrammar på "stsaupair" den här veckan, så kika gärna in där också!