ROADTRIP MED SOFIE

Hej!

Det var ett litet tag sen sist. Det har varit så mycket som har pågått, så jag har helt enkelt inte prioriterat bloggen. Sofie kom ju hit, vilket har varit höjdpunkten sen senast! Hon kom på måndagen förra veckan och åkte hem i tisdags. Vad vi gjorde? Under veckan hängde hon med mig på utflykter med barnen och förra helgen åkte vi på en cirka 170 mils roadtrip, haha!

Tänker inte vara långdragen, för jag måste fixa en del innan HAWAII-RESAN IMORGON!!!! Så tänkte att bilderna får berätta det mesta.

Vi hade hyrt en bil (vilket var en sådan jävla krånglig process när ingen hade kreditkort eller amerikanskt körkort så jag tänker inte ens gå in på det) som vi åkte och hämtade på fredagskvällen. Vi åkte även till mataffären för att köpa massa mat och snacks. Sen åkte vi iväg tidigt på lördagsmorgonen! Vår första körsträcka var på 4h - ner till the Great Sand Dunes! Tog fina kort (lägg märke till de snötäckta bergen i bakgrunden), plaskade lite i vattnet, åt lunch och åkte sedan vidare i ytterligare 4h.

Mesa Verde National Park kom vi då till, där vi skulle campa haha! Både var supertaggade på att tälta och vi fick upp det utan några större problem (highfive till oss). Har inte många bilder från parken för det mesta vi såg var liksom utsikten och det är svårt att fånga på kort...

Vår hyrbil!

Dagen efter gick vi upp väldigt tidigt, och det första vi gjorde var att hikea, haha. Dessutom såg vi på en skylt att det stod en massa saker om svarta änkan och vad man skulle göra om man blev biten av en spindel haha, tur att vi inte hade sett den skylten dagen innan, för då hade vi inte fått så mycket sömn. Efter hiken så gasade vi på till vårt tredje stopp, Four Corner Monument! Enda stället i hela USA där fyra stater möts. Var inte alls mycket folk där tack och lov. Efter cirka en kvart av spenderad tid där åkte vi mot vårt sista stopp... Monument Valley! Vyn är väldigt scenisk och jag är sååå glad över att vi åkte dit. Sen hade vi en 8h bilresa hem igen, lämnade tillbaka bilen och tog sedan tåget hem och somnade snabbt i sängen.

Det var en ganska galen och väldigt intensiv roadtrip när man tänker efter, men gud så kul vi hade!!! TACK SOFIE<3